Choć w czasie pobytu w hotelu sami jesteśmy gośćmi obiektu, może się zdarzyć, że ktoś zechce nas w nim odwiedzić. Napotkana przypadkiem koleżanka ze szkolnych lat, nowi znajomi poznani na wyjeździe czy mieszkająca nieopodal rodzina. Jak zachować się w takiej sytuacji? Odpowiadamy, czy przebywając w hotelu można przyjmować gości.
Zasady przyjmowania gości zwykle są zawarte w regulaminie każdego hotelu – dostępnym w recepcji lub na stronie internetowej – ale informacje na ten temat najczęściej jest też w stanie przekazać nam obsługa obiektu. Z reguły odwiedziny osób z zewnątrz są dozwolone i nie wiążą się z koniecznością dopełniania żadnych formalności. Należy jednak mieć świadomość, że choć nasi goście teoretycznie nie są gośćmi hotelu, w praktyce muszą przestrzegać norm w nim obowiązujących. W tym miejscu warto szerzej omówić kilka kluczowych aspektów, które najczęściej zastanawiają turystów.
W większości przypadków osoby z zewnątrz mogą przebywać na terenie obiektu – zarówno w częściach wspólnych, jak i pokojach – do czasu ciszy nocnej. Zazwyczaj jest ona ustalana na godzinę 22, co oznacza, że o tej porze wszyscy goście z zewnątrz muszą opuścić hotel, a w pokojach powinny znajdować się tylko osoby, które są w nim zameldowane.
W niektórych miejscach mogą jednak obowiązywać nieco inne zasady – w razie wątpliwości najlepiej więc zajrzeć do regulaminu lub skontaktować się z recepcją. Hotel może również dopuszczać pozostanie gościa z zewnątrz w pokoju w godzinach ciszy nocnej, ale po jego domeldowaniu i uiszczeniu dodatkowej opłaty. By odwiedziny nie stały się powodem nieprzyjemnych sytuacji, wystarczy upewnić się u obsługi, czy istnieje taka możliwość.
Decydując się na przyjęcie gości w pokoju hotelowym, należy także mieć świadomość, że jako osoby zameldowane odpowiadamy za wszelkie poczynione przez nich szkody. Jeśli więc w trakcie odwiedzin dojdzie do jakichkolwiek zniszczeń czy strat, odpowiedzialność finansowa za ich pokrycie będzie spoczywać na nas. W związku z tym przed zaproszeniem kogokolwiek do swojego pokoju, należy zastanowić się, czy jest to osoba godna zaufania.
Hotele coraz częściej udostępniają swoim gościom liczne atrakcje, takie jak strefa SPA czy basen, które dodatkowo uprzyjemniają pobyt. W wielu przypadkach dostęp do nich jest wliczony w cenę pobytu – ale wyłącznie dla osób zameldowanych w obiekcie. Nie jest jednak powiedziane, że osoby z zewnątrz nie mogą z nich w ogóle korzystać, przy czym zwykle jest to możliwe dopiero po uiszczeniu odpowiedniej opłaty. Zasady dotyczące korzystania z hotelowych atrakcji wspólnie z odwiedzającymi nas gośćmi z pewnością przekaże nam obsługa recepcji – warto zatem najpierw tam skierować swoje kroki, by uniknąć niedomówień.
Przeczytaj też: Dlaczego warto wybrać hotel z sauną?
Restauracje hotelowe są z reguły otwarte na gości z zewnątrz – nawet jeśli nie towarzyszy im nikt zameldowany w danym obiekcie. Jeśli więc planujemy rodzinny obiad, kolację w gronie dawnych znajomych czy spotkanie biznesowe, bez obaw możemy umówić się z naszymi gośćmi w restauracji znajdującej się w hotelu – oczywiście mając na uwadze godziny jej otwarcia.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Serwis wykorzystuje pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania, w tym przetwarzania danych dotyczących aktywności użytkownika oraz personalizacji reklam, oraz możliwość zmian ustawień plików cookies, znajdują się w Polityce prywatności. Klikając AKCEPTUJĘ WSZYSTKIE, wyrażasz zgodę na korzystanie z technologii takich jak cookies i na przetwarzanie przez Artis Express Sp. z o.o., Boczna 18, 96-325, Radziejowice Twoich danych osobowych zbieranych w Internecie, takich jak adresy IP i identyfikatory plików cookie, w celach analitycznych i marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań, mierzenia ich skuteczności oraz przetwarzania danych użytkownika dla celów analitycznych). Zmiany ustawień plików cookies oraz szczegółowe preferencje dotyczące zgód możesz dokonać w .