Pobyt w hotelu powinien sprzyjać wypoczynkowi i regeneracji sił. Jeśli wyjazd ma charakter służbowy, sposobność wyspania się w komfortowych warunkach nabiera jeszcze większego znaczenia. By umożliwić gościom efektywny odpoczynek, w większości hoteli obowiązuje cisza nocna. W jakich godzinach należy jej przestrzegać i czy zawsze jest to konieczne?
Pojęcie ciszy nocnej jest doskonale znane zwłaszcza mieszkańcom budynków wielorodzinnych. Choć w polskich przepisach, termin ciszy nocnej nie jest określony, wymóg stosowania się do niej jest elementem powszechnie przyjętej i akceptowalnej praktyki. Godziny ciszy nocnej są ustalane wewnętrznie – na przykład przez zarząd wspólnoty mieszkaniowej czy hotelu. Dokumentem, który precyzuje tę kwestię, najczęściej jest regulamin obiektu.
Zwyczajowo przyjmuje się, że cisza nocna obowiązuje w godzinach od 6 do 22. Warto jednak mieć na uwadze, że w każdym hotelu godziny ciszy nocnej mogą być inne. By poznać zasady, jakich należy przestrzegać w konkretnym obiekcie, najlepiej przeczytać obowiązujący w nim regulamin lub dopytać o tę kwestię w trakcie dokonywania rezerwacji czy meldunku. Aspekt ten może być istotny przykładowo dla osób, które wybierają się w podróż z małym dzieckiem na rodzinny weekend lub planują pobyt biznesowy i kolejnego dnia czeka muszą zmierzyć się z kolejnymi zawodowymi wyzwaniami.
Przestrzeganie ciszy nocnej bywa częstym powodem sąsiedzkich sporów. Ich źródłem zwykle jest fakt, że nie dla każdego poszczególne zachowania są równie uciążliwe. Kiedy więc możemy mówić o zakłócaniu ciszy nocnej? Ogólnie przyjmuje się, że w czasie ciszy nocnej nie wolno głośno słuchać muzyki, krzyczeć, tańczyć czy wykonywać ćwiczeń fizycznych, które mogłyby przeszkadzać gościom zajmującym sąsiednie pokoje. Powstrzymywanie się od takich zachowań jest konieczne, by wszyscy goście mogli wypocząć i efektywnie zregenerować siły przed kolejnym dniem.
W regulaminie hotelu można znaleźć informacje nie tylko o godzinach obowiązywania ciszy nocnej, ale też ewentualnych konsekwencjach jej nieprzestrzeganie. Co grozi za zakłócanie ciszy nocnej? Z reguły pierwszym krokiem, jaki podejmuje personel obiektu, jest prośba o zaprzestanie uciążliwych zachowań i respektowanie przyjętych zasad, co często przynosi oczekiwany efekt. W skrajnych przypadkach jednak goście muszą liczyć się z nakazem natychmiastowego opuszczenia hotelu. Regulamin niektórych obiektów przewiduje natomiast dodatkowe opłaty, które muszą zostać uiszczone podczas wymeldowania.
Istnieją okoliczności, w których cisza nocna w hotelu może zostać ograniczona lub zniesiona. Do takich sytuacji dochodzi zazwyczaj, gdy w obiekcie odbywa się wesele, spotkanie integracyjne, wieczór panieński lub kawalerski czy jakakolwiek inna impreza, której towarzyszą muzyka czy tańce. Hotele organizujące tego typu wydarzenia robią jednak wszystko, by całonocne zabawy nie wpływały na komfort wypoczynku pozostałych gości – dbają o to, by muzyka nie była zbyt głośna, proponują zakwaterowanie w odległej części obiektu lub uprzedzają zainteresowanych pobytem turystów o odbywającym się evencie.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Serwis wykorzystuje pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania, w tym przetwarzania danych dotyczących aktywności użytkownika oraz personalizacji reklam, oraz możliwość zmian ustawień plików cookies, znajdują się w Polityce prywatności. Klikając AKCEPTUJĘ WSZYSTKIE, wyrażasz zgodę na korzystanie z technologii takich jak cookies i na przetwarzanie przez Artis Express Sp. z o.o., Boczna 18, 96-325, Radziejowice Twoich danych osobowych zbieranych w Internecie, takich jak adresy IP i identyfikatory plików cookie, w celach analitycznych i marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań, mierzenia ich skuteczności oraz przetwarzania danych użytkownika dla celów analitycznych). Zmiany ustawień plików cookies oraz szczegółowe preferencje dotyczące zgód możesz dokonać w .