Planując wyjazd i rezerwując nocleg, wiele osób zazwyczaj decyduje się na pobyt w hotelu. Choć może wydawać się to zaskakująco, goście nierzadko mają wątpliwości dotyczące zasad panujących w tego typu obiektach – a jedno z częściej zadawanych pytań brzmi, jak zostawić pokój hotelowy po wymeldowaniu?
W trakcie wyjazdu chcemy przede wszystkim cieszyć się wolnym czasem, zwiedzać nowe miejsca czy oddawać się różnego rodzaju przyjemnościom. Należy mieć jednak świadomość, że decydując się na pobyt w hotelu, nawet na wakacjach obowiązuje nas hotelowy savoir-vivre. Przed podróżą warto więc dowiedzieć się, co można zabrać z hotelu, a czego nie wolno, czy w hotelu obowiązuje cisza nocna albo czy w pokoju hotelowym można przyjmować gości. Jeśli wybierasz się na przykład do SPA pod Warszawą, pomocne mogą być też informacje, jak ubrać się do SPA w hotelu.
U wielu gości pojawiają się także wątpliwości dotyczące tego, jak należy zostawić pokój w hotelu po wymeldowaniu. Poniżej odpowiadamy na najczęściej pojawiające się pytania i rozwiewamy wszelkie wątpliwości!
W każdym hotelu obowiązuje doba hotelowa. Określa ona, od której godziny możemy się zameldować, ale również wskazuje, do której należy opuścić pokój hotelowy. Z reguły doba hotelowa rozpoczyna się między 14 a 16, a kończy – między 10 a 12, ale może się to różnić w zależności od obiektu czy aktualnego sezonu. Z czego to wynika? Czas między końcem a początkiem następnej doby hotelowej jest potrzebny, by obsługa mogła przygotować pokój na przybycie kolejnych gości. Przed przyjazdem lub najpóźniej przy zameldowaniu dowiedz się, do której godziny powinieneś opuścić pokój. Jeśli potrzebujesz więcej czasu, poinformuj o tym obsługę – często możliwe jest nieco późniejsze wymeldowanie.
Opuszczając pokój hotelowy po pobycie, nie musisz zdejmować po sobie pościeli. Co więcej, w niektórych obiektach może być to nawet niemile widziane – obsługa sprząta pokój po pobycie gości według ściśle określonych wytycznych więc zdjęcie pościeli może więc utrudniać jej pracę.
Pozostawienie po sobie pościelonego łóżka z pewnością sprawi, że pokój hotelowy będzie wyglądał bardziej schludnie. Nie jest to jednak wymagane i nie musisz mieć wyrzutów sumienia, jeśli nie pościelisz łóżka przed wyjazdem. Wystarczy, że rozłożysz kołdrę na łóżku i ułożysz na niej poduszki, ale śmiało możesz nawet zostawić pościel bez układania jej – obsługa i tak będzie musiała ją zdjąć, zmienić poszewki i przygotować na wizytę kolejnych gości.
Przed opuszczeniem pokoju hotelowego wszystkie odpadki, puste opakowania czy butelki powinno się wyrzucić do kosza. Nie jest to co prawda wymagane, ale z pewnością usprawni pracę personelu sprzątającego. Jeśli w Twoim pokoju znajdują się oddzielne pojemniki na różne typy odpadów, zwróć uwagę, by odpowiednio je posegregować.
Większości turystów znana jest zasada, że jeśli chcemy, by w trakcie pobytu obsługa wymieniła nam ręczniki, przed wyjściem z pokoju należy zostawić je na podłodze. Co jednak zrobić z ręcznikami, opuszczając pokój w hotelu? W takiej sytuacji możesz bez obaw zostawić je na wieszakach – obsługa i tak dokona ich wymiany przed przyjazdem nowych gości.
Przed opuszczeniem pokoju hotelowego warto wyłączyć wszystkie światła, telewizor, klimatyzację czy inne urządzenia elektroniczne – przede wszystkim z uwagi na oszczędzanie energii i w trosce o środowisko naturalne. Poza tym działające w pokoju sprzęty mogą błędnie sugerować obsłudze, że ktoś wciąż w nim przebywa.
Obecnie w hotelach, zwłaszcza tych nowoczesnych, tradycyjne klucze do pokoi są zastępowane przez karty magnetyczne. Jednak o ile zwykły klucz do pokoju w większości przypadków trzeba zostawić w recepcji przy wyjeździe, o tyle z kartami magnetycznymi nie jest to tak oczywiste. Najlepiej więc po prostu zapytać personel, czy kończąc pobyt powinniśmy zwrócić kartę, czy możemy zostawić ją w pokoju.
In order to provide services at the highest level, the Website uses cookies saved in the browser's memory. Detailed information about the purpose of their use, including processing of user activity data and advertising personalization, as well as the possibility to change cookie settings, can be found in the Privacy Policy. By clicking ACCEPT ALL, you consent to the use of technologies such as cookies and to the processing by Artis Express Sp. z o.o., Boczna 18, 96-325, Radziejowice, of your personal data collected on the Internet, such as IP addresses and cookie identifiers, for analytical and marketing purposes (including automated ad targeting, measuring their effectiveness, and processing user data for analytical purposes). You can change cookie settings and detailed consent preferences in .